KOMPRESOR KLIMATYZACJI

NAJCZĘŚCIEJ SPOTYKANE USTERKI

LÓD - oblodzenie któregokolwiek z elementów układu oznacza, iż w tym punkcie ma miejsce ograniczony przepływ czynnika chłodzącego co powoduje spadek ciśnienia,
a tym samym spadek temperatury, która powoduje oblodzenie.

ZAPACHY - po dłuższym okresie eksploatacji klimatyzacji wilgoć z odpływu skroplin parownika może być przyczyną wytworzenia się pleśni i bakterii, które wydzielają nieprzyjmne zapachy podczas pracy układu.

ODGŁOSY PRZELEWANIA SIĘ CIECZY - przyczyną tego typu odgłosów jest woda zbierająca się pod parownikiem co powoduje również zaparowywanie wewnętrznej powierzchni szyb podczas pracy klimatyzacji.Należy wówwczas odblokować rurę odprowadzającą skropliny z parownika.

UKŁAD DZIAŁA, LECZ GRZEJE, A NIE CHŁODZI - w tym przypadku uszkodzone są najprawdopodobniej klapki mieszające powietrze z nagrzewnicy i parownika.

UKŁAD DZIAŁA PO WŁĄCZENIU, A NASTĘPNIE PO KRÓTKIEJ PRACY PRZESTAJE DZIAŁAĆ - tego typu zjawisko jest spowodowane zapowietrzeniem układu klimatyzacji. Powietrze zawiera wilgoć, która nie stanowi problemu zaraz po włączeniu układu,
ale może zamarznąć i zablokować układ po krótkim czasie jego pracy.

Chcemy tutaj zaznaczyć, iż woda pod samochodem wyposażonym w klimatyzację jest zjawiskiem normalnym, szczególnie w upalne dni, ponieważ skrapla się para na zewnętrznych powierzchniach parownika.


← Kliknij tutaj, aby powrócić do spisu porad.

Copyright © 2011 MAAR-TURBO