TURBOSPRĘŻARKI

GŁÓWNE PRZYCZYNY USZKODZEŃ I ICH SKUTKI

Zdecydowana większość awarii turbosprężarek jest wynikiem czynników zewnętrznych ponieważ usterki których przyczyną są wady fabryczne, zdarzają się niezwykle rzadko. Poniżej przedstawiamy główne przyczyny uszkodzeń oraz ich skutki:

OGRANICZONE SMAROWANIE LUB TEŻ JEGO BRAK: precyzyjnie dopasowane części turbosprężarki wymagają ciągłego dostarczania oleju o odpowiednich parametrach zalecanych przez producenta. Zbyt słabe smarowanie podczas pracy silnika jest przyczyną bezpośredniego tarcia elementów wirujących, co w efekcie prowadzi do ich uszkodzenia. Istotną informacją jest to, iż olej służy nie tylko do smarowania, ale spełnia również funkcję chłodzącą elementy turbosprężarki

ZANIECZYSZCZONY OLEJ: zanieczyszczony bądź zużyty, nie wymieniany regularnie olej, powoduje powstawanie bruzd, wycieranie się powierzchni łożysk oraz ich rozkalibrowanie, co w efekcie prowadzi do uszkodzenia łożysk ślizgowych, wałka
i obudowy

PRACA W EKSTREMALNYCH WARUNKACH I WYSOKIEGO CIŚNIENIA WYLOTOWEGO SPALIN: uszkodzenie turbosprężarki powstaje również w wyniku zbyt wysokiej temperatury. Olej traci swoje smarujące właściwości, zapieka się na wałku ulegając zwęgleniu i uszkadzając go trwale. Po tego typu uszkodzeniu turbosprężarka nie nadaje się już nawet do regeneracji.


← Kliknij tutaj, aby powrócić do spisu porad.

Copyright © 2011 MAAR-TURBO